eerste echte update 16 july - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Jonathan Torre - WaarBenJij.nu eerste echte update 16 july - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Jonathan Torre - WaarBenJij.nu

eerste echte update 16 july

Door: jsvandertorre

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

16 Juli 2010 | Palestina, East Jerusalem

Nu is het vrijdag en ben ik ongeveer 4-5 dagen hier en het is super :D. Ik heb nu even vrij en kan dus ook wat bijkomen. Vrijdag is hier een rustdag en dus is er tijd om een stukje te schrijven (eigenlijk is me verslag van dag 1 nog geen eens af..).
Het is heel warm hier. Ik blijf veelal uit de zon, de schaduw is prima. Het team is super waar ik mee werk :).Het zijn twee Nederlanders aangevuld met lokale mensen voor administratie, tolk, specifieke vakkennis etc.
Mijn taak is overal te helpen, mee te kijken en te leren. De meeste tijd wordt besteed aan de huisbezoeken om de gehandicapte mensen te voorzien van materiaal die echt nodig zijn. Denk hierbij aan luchtmatrassen, rolstoelen, looprekjes, kussenondersteuning etc..
Ik help mee waar ik kan en probeer gelijk veel taal&cultuurkennis op te doen. Alle drie de Nederlanders hebben blond haar en blauwe ogen dus we zouden familie konden zijn en eigenlijk zijn we dat ook. Het is heel goed om wat voor deze mensen te kunnen doen juist hier. Ik heb het erg naar me zin. Gelukkig is er hier internet wat redelijk snel werkt en kan ik dus van jullie horen.
Ik mis het meest de AH haha. Want de supermarkten hier hebben iets minder te bieden. Dus de eerste 2 dagen heb ik vanzelfsprekend pasta op met mais, pastasaus en ananas. Wat ik de komende 25 dagen ga eten moet ik nog bekijken.
Ik verblijf in een appartement wat normaal gesproken hoort bij een echtpaar dat nu op verlof is. Dat is dus ideaal alleen door de warmte is slapen soms best lastig.
Zaterdag gaan we naar een ander project. Daar is meer een onderwijsproject gaande. En de grote baas hier vond dat goed om voor mij er ook naar te kijken en het kamp stond sowieso op de lijst om bezocht te worden. Ik ben benieuwd.
Zelfs de tour kan ik hier volgen via Raiuno en radio 1 online. AL ben ik meestal na 17.00 thuis van het werk.
De etappe dat Andy Schleck geel pakte heb ik gemist. Maar de bergetappe van zondag kan ik wel zien denk ik..
Het gaat dus goed hier :D, een dankpunt en blijven bidden voor bescherming&wijsheid. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed :). Tot snel en bedankt voor alle berichten!

  • 16 Juli 2010 - 14:27

    Paulien:

    Mooie verhalen. Je bent nu dus ook een beetje ergotherapeut nu je hulpmiddelen regelt :)
    Veel plezier en zegen!

  • 16 Juli 2010 - 14:34

    Agnes:

    Fijn dat je in een leuk team zit, is erg belangrijk. Hier zou je ook slecht slapen hoor Joost want het is hier ook heel warm geweest en het wordt ook weer warm.

    Ik hoop dat het met het eten gaat lukken. Ja ja we zijn hier met AH (en de andere supermarkten) natuurlijk erg verwend.

    Succes de komende dagen, en hartelijke groet


  • 16 Juli 2010 - 14:41

    Nadine:

    Pasta + pastasaus, mais, ananas klinkt lekker;)
    Nog een goede tijd!!
    Ga er voor...
    Ik wens je nog een fijne tijd toe!

  • 16 Juli 2010 - 19:10

    Maaike:

    lieve joost

    fijn om te lezen dat je een goed team hebt :)

    ik hoop voor jou nog een fijne tijd

    Liefs maaike

  • 17 Juli 2010 - 09:07

    Bert En Ineke:

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en wat kunt betekenen voor de mensen daar. Met het eten zal het ook best goed komen. Een nieuwtje; op 13 juli hebben Erik en Mandy een dochtertje gekregen, Emily Melissa, roepnaam Lisa. Een zusje voor Joey die nu 4 jaar is. Groetjes van Bert en Ineke

  • 17 Juli 2010 - 18:00

    Wouter:

    Hey Joost,

    Ik zit al je verhalen is door te lezen, je maakt ook weer aardig wat mee zo. Zelfs je bewondering voor Gandhi komt goed van pas :P.

    Veel zegen jongen, ik bid voor je!

  • 17 Juli 2010 - 18:58

    Emiel:

    Shaloom broeder,

    What's the different Joost, als je pasta met doperwten gewend bent? Haha!
    Net terug uit Spanje, was goed! We spreken elkaar!

    Groet Emiel


  • 18 Juli 2010 - 12:18

    Wim Sas:

    Hoi Joost, voor jou een werkdag en voor ons een rustdag met Stef als spreker, erg mooi. Vanmiddag rond een uur of 4 voor de buis om de laatste 40 km te zien. Ik vind dat de mooiste dagen van de toer. Wens je veel zegen op je werk.
    Groeten Wim.

  • 18 Juli 2010 - 20:18

    Marco:

    Ha Joost, net via Emiel de link naar deze pagina gekregen, je was me toch niet vergeten? ;-)

    Hier ook alles goed, ik ben er net iets langer dan jou, twee weken nu en ook hier is het een beetje heet, tegen de 50 graden overdag... Gelukkig heb ik airco op mijn slaapkamer :-) Mijn nieuwsbrief volgt later deze week, dus daarin meer "nieuws".

    Gaaf te lezen dat je ook al onderweg zo hebt mogen getuigen, ook al was het voor jezelf best spannend en vermoeiend!

    Groeten en zegen vanuit Centraal Azië!

  • 19 Juli 2010 - 17:56

    Lisanne:

    Salaam Aleikum broeder,

    Gaaf om je verhalen zo te lezen! Het is goed om te horen dat je het naar je zin hebt en dat er ook veel werk is te doen voor je. Ik hoop dat je veel kan leren over de cultuur en de mensen daar en bovenal veel van Gods liefde kan verspreiden daar!
    Lijkt me wel heftig dat je zo sterk ondervraagd werd in Israël, maar ook wel weer mooi dat je daardoor gelijk een getuigenis kon geven van Gods liefde.

    Veel zegen nog!

  • 19 Juli 2010 - 18:47

    Marleen:

    Hoi Joost,

    Wat een verhalen, ondervragingen, paspoort inleveren....
    Gelukkig overleef je het allemaal.

    En tja qua eten:
    Een mens kan niet leven brood alleen, dus ik denk dat pasta, mais, pastasaus en ananas wonderen doet:).

    Groetjes,

    Marleen

  • 03 Augustus 2010 - 19:26

    Diana:

    Hallo Joost,

    Fijn dat we je verhalen kunnen lezen en dat je ervaringen met ons deelt.

    Denk aan je!

    xx
    dd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

4 weken naar Nabloes in vooral een gehandicaptenproject, erg spannend&leerzaam!

Actief sinds 10 Juli 2010
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 22909

Voorgaande reizen:

12 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

Start van een droom

Landen bezocht: